Regulamin zakupów dokonywanych w Sklepie Internetowym Lulu Home
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje Zamówienia.
2. Klient indywidualny (lub Konsument) – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje Zamówienia w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością zarobkową lub zawodową,
3. Klient biznesowy – Klient będący osobą prawną lub jednostką organizacyjną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną lub osobą fizyczną będącą Klientem Indywidualnym, która dokonuje Zamówienia.
4. Kodeks cywilny (lub k.c.) – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.u. Nr 16, poz. 93, ze zm.)
5. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego
5. LULU HOME – działalność gospodarcza prowadzona pod adresem ul. Al. Tysiąclecia 2a, 21-500 Biała Podlaska, wpisana do ewidencji działalności gospodarczej przez Prezydenta Miasta Biała Podlaska, posługującego się numerem identyfikacji podatkowej NIP:537-24-84-600 oraz numerem statycznym REGON: 061546125.
6. Sklep Internetowy LULU HOME(lub Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem luluhome.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia
7. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Lulu Home przeznaczone do sprzedaży.
8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy LULU HOME a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
9. Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów – ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000 r. Nr 22, poz.271 ze zm.).
10. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej – ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.)
11. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
12. Użytkownik – oznacza każdą osobę, która w jakikolwiek sposób korzysta ze Sklepu Internetowego LULU HOME.
13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, wyrażające wolę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów.
II. Zasady ogólne sklepu internetowego LULU HOME
1. Regulamin określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego LULU HOME dostępnego pod adresem www.luluhome.pl oraz z oferowanych za jego pośrednictwem usług.
2. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Sklep prowadzony jest przez LULU HOME.
Regulamin określa:
a) zasady składania przez Klientów Zamówień oraz
b) zasady zawierania Umów sprzedaży.
5. W celu skorzystania ze Sklepu Internetowego LULU HOME nie jest konieczne posiadanie konta w serwisie internetowym dostępnym pod adresem www.luluhome.pl.
6. Korzystanie ze Sklepu możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX JavaScript i Cookie lub
b) Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies,
c) akceptacja instalacji komponentów Adobe Flash Player oraz Aurigma Image Uploader, w przypadku, gdy Serwis poprosi o ich instalację,
d) minimalna rozdzielczość ekranu 1024×768 pikseli.
III. Czynności techniczne składające się na procedurę złożenia Zamówienia.
1. Należy wejść na stronę internetową www.luluhome.pl oraz dokonać wyboru Towaru znajdującego się w aktualnej ofercie Sklepu Internetowego LULU HOME.
2. W celu złożenia przez Klienta Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji Regulaminu oraz poprawne wypełnienie formularza Zamówienia.
3. Klient indywidualny przy składaniu Zamówienia powinien podać następujące dane:
a) imię, nazwisko,
b) adres e-mail,
c) numer telefonu kontaktowego (w celu umożliwienia potwierdzenia zamówienia),
d) adres dostawy i faktury ( w przypadku wyrażenia prośby o wystawienie faktury).
4. Klient biznesowy przy składaniu Zamówienia powinien podać następujące dane:
a) pełną nazwę firmy,
b) NIP,
c) adres siedziby,
d) adres e-mail,
e) numer telefonu kontaktowego (w celu umożliwienia potwierdzenia zamówienia),
f)adres dostawy.
5. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu Internetowego LULU HOME wszystkich niezbędnych danych umożliwiających realizację Zamówienia, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego przez Klienta Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
a) przedmiotu Zamówienia,
b) ceny Zamówienia,
c) sposobu oraz kosztów dostawy Towaru,
d) sposobu płatności za Towar.
6. W celu skutecznego przesłania Zamówienia, Klient korzystający ze Sklepu Internetowego LULU HOME powinien nacisnąć przycisk „zamów”. W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży Towaru na skutek złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym LULU HOME wiążące dla Klienta są ceny obowiązujące w chwili naciśnięcia przycisku „zamów”.
7. Podsumowanie Zamówienia oraz numer Zamówienia zostaną przesłane na podany przez Klienta adres e-mail. W wiadomości zostanie przesłana prośba o akceptację zamówienia w celu rozpoczęcia realizacji zamówienia.
8. Odpowiedź na wszelkie pytania można uzyskać, pisząc na adres kontakt@luluhome.pl
9 Na czas wdrażania i testów obsługi koszyka zamówienia odbywać się będą za pośrednictwem formularza kontaktowego.
a) zamówienie złożone za pośrednictwem formularza kontaktowego jest formalnie wiążące (umową sprzedaży) po dokonaniu potwierdzenia drogą e-mail.
b) celem dokonania zamówienia za pośrednictwem formularza kontaktowego należy podać:
– nazwę towaru,
– zamawianą ilość,
– warunki dostawy,
– imię i nazwisko zamawiającego,
– adres dostawy,
– e-mail kontaktowy
c) e-mail zwrotny zawierać będzie informację o przyjęciu zamówienia, spis zamawianych towarów oraz podsumowanie wartości brutto zamawianych towarów wraz z kosztami i czasem ich dostawy oraz prośbę o potwierdzenie złożenia zamówienia zgodnie z podanymi warunkami.
IV. Zawarcie Umowy sprzedaży.
1. Zawarcie Umowy sprzedaży następuje poprzez akceptację Zamówienia przez LULU HOME
2. Akceptacja Zamówienia ze strony LULU HOME może nastąpić w każdy sposób, w szczególności w drodze czynności faktycznych zmierzających do realizacji Zamówienia.
3. W przypadku wyboru przez Klienta elektronicznego sposobu płatności akceptacja Zamówienia przez LULU HOME nie może nastąpić wcześniej niż po otrzymaniu przez LULU HOME informacji o autoryzowaniu dokonanej przez Klienta płatności za Towar.
V. Dostawa.
1. Przesyłki realizowane są za pośrednictwem poczty kurierskiej wybranej przez LULU HOME. Firma kurierska określa termin dostawy przesyłki i standardowo wynosi on 24h od momentu nadania paczki. Dostawa przesyłek odbywa się w godzinach od 8 do 16 od poniedziałku do piątku.
2. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się niezwłocznie po akceptacji Zamówienia przez LULU HOME.
3. Koszty przesyłki w całości pokrywa Klient, chyba że dostawa następuje w ramach promocji, o której został poinformowany przez LULU HOME. Wyjątek stanowią meble, koszt ich transportu, ze względu na jego specyfikę: gabaryty i wagę, wynosi 80 PLN. Ceny dostaw widoczne są w koszyku po włożeniu do niego towarów – przed potwierdzeniem zamówienia.
4. Termin realizacji dostawy podany jest na stronach z opisem danego produktu. Towary oznaczone “zamówienie specjalne” dostarczane są w terminie uzgodnionym z Klientem za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie. W zależności od dostępności towaru czas oczekiwania może wynosić od 5 dni do kilku tygodni.
5. Zamówioną przesyłkę Klient odbiera od pracownika poczty kurierskiej, ewentualnie w oddziale podmiotu świadczącego usługi kurierskie.
6. Podczas odbioru przesyłki przez Klienta należy sprawdzić stan i kompletność zawartości przesyłki, a w przypadku stwierdzenia:
a) uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki/Towaru lub,
b) niekompletności zawartości przesyłki/Towaru lub,
c) niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
Klient uprawniony jest do przyjęcia przesyłki i jednoczesnego spisania – w obecności kuriera – protokołu reklamacji zawierającego opis stwierdzonych nieprawidłowości. Protokół powinien być sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (jeden dla kuriera drugi dla Klienta) oraz podpisany przez Klienta oraz kuriera.
VI. Formy płatności.
1. Za Zamówienia złożone za pośrednictwem Sklepu Internetowego LULU HOME można zapłacić:
a) przelew – płatność z góry na wskazany w mailu rachunek bankowy. Numer rachunku wysyłany jest mailem przy potwierdzeniu złożenia zamówienia.
b) pobranie – gotówką przy odbiorze zamówionego Towaru.
Do każdego Zamówienia wystawiany jest paragon. W przypadku braku wpłaty za złożone zamówienie po upływie 3 dni roboczych od jego złożenia – zamówienie zostanie anulowane.
2. Podane ceny towarów są w złotych polskich.
VII. Uprawnienie do odstąpienia od umowy.
1. Klient indywidualny może odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni, zgodnie z przepisami Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów.
2. Termin 14-dniowy liczy się od dnia otrzymania Towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem na adres admin@luluhome.pl
3. LULU HOME informuje, że prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi indywidualnemu w wypadkach:
a) świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
d) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. Każda ze Stron ma obowiązek zwrócenia tego, co świadczyła jej druga strona, w stanie niezmienionym, tj. w przypadku zwrotu Towaru nie może on mieć śladów używania przekraczających skutki zwykłego zarządu.
5. W sytuacji, o której mowa w ust. 4, zwrot świadczenia powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Zwracany Towar należy przesyłać na adres: LULU HOME, Al. Tysiąclecia 2a, 21-500 Biała Podlaska.
6. Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient.
VIII. Niezgodność Towaru z umową.
1. LULU HOME jako sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta, za niezgodność Towaru z Umową sprzedaży, w zakresie określonym Ustawą o sprzedaży konsumenckiej.
2. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy m.in. Kodeksu cywilnego, Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz Ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
3. Brak wykonania świadczenia Strony z powodu wystąpienia Siły Wyższej nie stanowi podstawy dla wysuwania roszczeń o jakiekolwiek odszkodowania lub kary umowne, chyba że Strona, której Siła wyższa dotyczy zaniedbała natychmiastowego, po uzyskaniu stosownych możliwości, zawiadomienia drugiej Strony o wystąpieniu takich okoliczności.
5. Reklamacje dotyczące niezgodności Towaru z umową należy kierować na adres: kontakt@luluhome.pl. LULU HOME zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
IX. Ochrona danych osobowych
1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta lub zawarcia Umowy Sprzedaży.
3. Sprzedawca w celu ochrony przetwarzanych danych osobowych stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne.
4. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania i usunięcia. Dane osobowe mogą być poprawiane lub usuwane po zalogowaniu się na Konto lub w przypadku Klientów niezarejestrowanych, Klient może dokonać modyfikacji lub usunięcia swoich danych wysyłając do Sprzedawcy odpowiednie żądanie.
5. Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane w celu realizacji Umowy Sprzedaży, prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz w celu związanym z realizacją Newslettera.
6. Dodatkowe wyjaśnienia dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności”.
X. Reklamacje
1. LULU HOME podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie nieprawidłowości, jakie zostały zgłoszone przez Klientów lub Użytkowników.
2. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient lub Użytkownik może zgłaszać na adres: kontakt@luluhome.pl
3. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić LULU HOME o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
4. Reklamacja może być złożona pisemnie lub przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną, o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości serwisu Sklepu Internetowego LULU HOME.
5. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię, nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
6. Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę wpływu reklamacji do LULU HOME. Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
XI. Postanowienia końcowe.
1. LULU HOME zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie. Zmieniony Regulamin będzie dostępny m.in. na podstronie z potwierdzeniem Zamówienia dla wszystkich korzystających ze Sklepu Internetowego LULU HOME. Zmiana treści Regulaminu nie może naruszać praw nabytych Konsumentów korzystających ze Sklepu Internetowego LULU HOME.
2. LULU HOME zastrzega sobie prawo do zmian cen Towarów znajdujących się w ofercie Sklepu LULU HOME, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych oraz ich modyfikowania pod warunkiem, że nie naruszy to praw nabytych Konsumentów.
3. LULU HOME zastrzega sobie prawo do wprowadzania i usuwania Towarów do oferty dostępnej za pośrednictwem Sklepu LULU HOME pod warunkiem, że nie naruszy to praw nabytych Konsumentów.
4. LULU HOME ma prawo anulować zamówienie Klienta z powodu braku Towarów w magazynie, o czym Klient zostanie poinformowany. 5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy LULU HOME a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy LULU HOME a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę LULU HOME.
7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2015 r.
Prawa autorskie
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. nr 90, poz. 631 ze zm.) wszelkie zawarte na stronie www.luluhome.pl treści, a w szczególności opisy produktów, rozwiązania graficzne, fotografie i treści polityki prywatności są chronione. Naruszenia tych praw autorskich, polegające na kopiowaniu i rozpowszechnianiu jest niedozwolone.